kuchnia

W gotowaniu kierujemy się rodzinną, kulinarną intuicją i zdrowym rozsądkiem. Zwracamy uwagę przede wszystkim na to, by codzienne menu było zrównoważone i lekkostrawne.

Używamy wysokiej jakości składników - w sezonie warzyw i owoców z własnego ogródka.

Gotując - nie skąpimy czasu, przypraw i wyobraźni dzięki czemu nasze potrawy są aromatyczne i bardzo pożywne.

Specjalizujemy się w kuchni bezmięsnej, a inspiracje czerpiemy z kuchni całego świata, przede wszystkim z indyjskiej i japońskiej.

przykładowe menu weekendowe:

dzień pierwszy

śniadanie

  • kawa według pięciu przemian z kardamonem
  • owsianka według pięciu przemian z siemieniem lnianym figami, bananami i konfiturą

obiad

  • kremowa zupa marchewkowa z imbirem i mlekiem kokosowym
  • tofu i warzywa w łagodnym maślano-pomidorowym curry
  • szpinak duszony z przyprawami korzennymi
  • brązowy ryż jaśminowy
  • mango lassi (koktail na bazie jogurtu)

kolacja

  • chleb żytni na zakwasie domowego wypieku
  • wyselekcjonowane lokalnie produkowane kozie sery z olejem lnianym
  • gotowane wiejskie jaja
  • mieszanka sałat (rukola, roszponka, salata w sezonie z własnego ogródka)z fenkułem, gruszkami i orzechami włoskimi z miodowym sosem vinagrette
  • pieczone jabłka z żurawiną

dzień drugi

śniadanie

  • kawa gotowana
  • delikatny kleik ryżowy z czarnym sezamem i mlekiem sojowym

obiad

  • zupa miso z białą rzepą, algami i dymką
  • aromatyczny kleisty ryż gotowany z grzybami shiitake, selerem naciowym i winem ryżowym
  • blanszowane brokuły z dressingiem sezamowym
  • omlet w stylu japońskim
  • domowe kiszonki (rzodkiewki, kapusta, ogórki) z solą morską
  • deser na ciepło ze słodkiej czerwonej fasoli adzuki z brązowym cukrem i grillowanym ciastem ryżowym

kolacja

  • francuska tarta z dynią i szpinakiem
  • jedwabisty hummus
  • pieczone pomidory z ziołami
  • sałata z jabłkami, kiełkami lucerny i prażonymi pestkami słonecznika
  • chleb domowego wypieku
  • domowa galaretka z czarnej porzeczki